Wymiany rozrządu w Warszawie w mercedesie B Klasa /Class 242/246 M270 1.6.

Niewielu kierowców zdaje sobie z tego sprawę, ale układ rozrządu to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów w silnikach spalinowych.

Skąd się bierze jego znaczenie?

Otóż odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo – powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. To właśnie dzięki temu rozwiązaniu samochód uzyskuje odpowiednie osiągi. Ze względu na to, jak ważny jest to element, proponujemy częstą wymianę rozrządu u nas. Między innymi dokonujemy wymiany rozrządu w Warszawie w mercedesie B Klasa /Class 242/246 M270 1.6.

Obecnie występują dwa typy rozrządu.

W pierwszym przypadku napęd z wału korbowego do układu rozrządu zapewnia elastyczny pasek zębaty, a w drugim przypadku jest to tradycyjny łańcuch rozrządu.

Wielu kierowców zadaje sobie pytanie, które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Producenci mają problemy z niektórymi wcześniejszymi zastosowaniami paska, a łańcuchy zajmują mniej miejsca z przodu silnika. Jednak wymiana układu rozrządu z łańcuchem wymaga zazwyczaj wyjęcia silnika i rozebrania całej jego przedniej części, co z punktu widzenia klienta jest bardziej czasochłonne i kosztowne. Obecnie paski rozrządu są popularniejszym rozwiązaniem, natomiast nie brak producentów, którzy stosują łańcuchy, a zwłaszcza w przypadku silników wysokoprężnych. Zaletą paska jest również niższa cena i to, że silnik ciszej pracuje.

W związku z tym, że nas interesuje temat wymiany rozrządu w Warszawie w mercedesie B Klasa /Class 242/246 M270 1.6, warto zadać sobie pytanie, jak bardzo i jak często taka wymiana jest konieczna. Nie ma znaczenia to, czy rozrząd obsługiwany jest przez pasek, czy łańcuch. Każdy z nich charakteryzuje się ograniczoną trwałością. Powinien podlegać regularnej wymianie. Minimum to stosowanie się do zaleceń producenta. Jednak my zalecamy wymianę rozrządu nawet częściej. Zapewne wielu kierowców zapyta, dlaczego wymiana rozrządu jest taka ważna. Wynika to z tego, że nowe silniki są typu kolizyjnego.

Zawory i tłoki znajdują się blisko siebie. Pęknięty, czy też wyłamany pasek lub łańcuch rozrządu może doprowadzić do uderzenia tłoka w otwarty zawór. Dochodzi wtedy do wygięcia zaworów, pęknięcia tłoków i w dalszej kolejności do bardzo poważnego uszkodzenia silnika.

Jak w takim razie rozpoznać, zużycie paska lub łańcucha rozrządu?

W przypadku paska jest to niebywale trudne. Mikrouszkodzenia są praktycznie nie do wychwycenia przez przeciętnego kierowcę. W łańcuchu natomiast dochodzi do wytarcia łożysk. Słychać wtedy wyraźne piski. To powinien być sygnał do wymiany rozrządu. Koniecznością przy wymianie paska rozrządu jest wymiana i założenie nowego osprzętu. Tutaj zawsze proponujemy wymianę na części markowe, najwyższej jakości. Są to rolki prowadzące, napinacze, a także pompa wody.

Tak powinniśmy postępować w przypadku każdej marki, w tym mercedesa. U nas możesz dokonać m.in. wymiany rozrządu w Warszawie w mercedesie B Klasa /Class 242/246 M270 1.6.

Jak postępować w przypadku, gdy kupimy samochód używany?

To, co podkreślamy i doradzamy każdemu kierowcy, to wymiana paska rozrządu i osprzętu. Powinniśmy dokonać wymiany bezwzględnie, nawet jeśli sprzedający zarzeka się, że rozrząd został wymieniony. Jeżeli chodzi o pasek rozrządu, to musi on być odpowiednio naciągnięty. Gdy pasek jest za słabo naciągnięty, dochodzi do szybkiego wytarcia się zębów paska, a gdy jest naciągnięty zbyt mocno, to skutkuje to głośną pracą. W przypadku łańcucha w pewnym okresie dochodzi do poluzowania ogniw i łańcuch zaczyna głośno „klekotać”. Błędem jest zlekceważenie takich objawów.

Wcześniej, czy później dojdzie do zerwania łańcucha. Dlatego należy wymienić łańcuch rozrządu przy pierwszych oznakach poluzowania. Przy okazji wymieniamy również koło zębate i napinacz olejowy. Producenci aut ustalają różne wartości przebiegu, po których należy wymienić rozrząd. W przypadku większości aut jest to wartość od 100 tys. km do 120 tys. km.

Zapraszamy do kontroli stanu rozrządu w naszym warsztacie. W celu uzyskania szczegółowych informacji lub umówienia wizyty prosimy o kontakt z nami.

Nasz warsztat PomPa znajduje się w Warszawie przy Alei Prymasa Tysiąclecia 60/62.

Adres strony internetowej, gdzie zapoznasz się z zakresem usług i cennikiem, to www.warszatpompa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *