Wymiana rozrządu Warszawa mercedes E Klasa

Serdecznie zapraszamy do naszego warsztatu samochodowego PomPa.

Oferujemy naprawę silników, naprawę rygli, stacyjek, kluczyków. Zapewniamy elektrykę silnika z naprawą wiązek, wymianą i odtwarzaniem. Zajmujemy się również naprawą sterowników i ich programowaniem, naprawą napędów XDRIVE i skrzyń automatycznych, a także wieloma innymi rzeczami związanymi z samochodami różnych marek. Gwarantujemy usługi na najwyższym poziomie i pełen profesjonalizm.

Jedną z usług jest również wymiana rozrządu w Warszawie w mercedesie E Klasy.

Niewielu kierowców zdaje sobie z tego sprawę, ale układ rozrządu to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów w silnikach spalinowych. Odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo – powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. To właśnie dzięki temu rozwiązaniu samochód uzyskuje odpowiednie osiągi.

Ze względu na to, jak ważny jest to element, proponujemy częstą wymianę rozrządu w naszym warsztacie. Tak jak pisaliśmy, dokonujemy również wymiany rozrządu w Warszawie w  mercedesie E Klasy. Posiadamy bardzo atrakcyjną ofertę dla posiadaczy tej marki. Obecnie występują dwa typy rozrządu. W pierwszym przypadku napęd z wału korbowego do układu rozrządu zapewnia elastyczny pasek zębaty, a w drugim przypadku jest to tradycyjny łańcuch rozrządu.

Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Producenci mają problemy z niektórymi wcześniejszymi zastosowaniami paska, a łańcuchy zajmują mniej miejsca z przodu silnika. Jednak wymiana układu rozrządu z łańcuchem wymaga zazwyczaj wyjęcia silnika i rozebrania całej jego przedniej części, co z punktu widzenia klienta jest bardziej czasochłonne i kosztowne. Obecnie paski rozrządu są popularniejszym rozwiązaniem, natomiast nie brak producentów, którzy stosują łańcuchy, a zwłaszcza w przypadku silników wysokoprężnych.

Zaletą paska jest również niższa cena i to, że silnik ciszej pracuje. W związku z tym, że proponujemy regularną wymianę rozrządu w Warszawie w  mercedesie E Klasy, to warto zadać sobie pytanie, jak bardzo i jak często taka wymiana jest konieczna. Nie ma znaczenia to, czy rozrząd obsługiwany jest przez pasek, czy łańcuch. Każdy z nich charakteryzuje się ograniczoną trwałością. Powinien podlegać regularnej wymianie. Zapewne wielu kierowców zapyta, dlaczego wymiana rozrządu jest taka ważna. Wynika to z tego, że nowe silniki są typu kolizyjnego. Zawory i tłoki znajdują się blisko siebie. Pęknięty, czy też wyłamany pasek lub łańcuch rozrządu może doprowadzić do uderzenia tłoka w otwarty zawór. Dochodzi wtedy do wygięcia zaworów, pęknięcia tłoków i w dalszej kolejności do bardzo poważnego uszkodzenia silnika.

Jak w takim razie rozpoznać, zużycie paska lub łańcucha rozrządu?

W przypadku paska jest to niebywale trudne. Mikrouszkodzenia są praktycznie nie do wychwycenia przez przeciętnego kierowcę. W łańcuchu natomiast dochodzi do wytarcia łożysk. Słychać wtedy wyraźne piski. To powinien być sygnał do wymiany rozrządu. Koniecznością przy wymianie paska rozrządu jest założenie nowego osprzętu. Tutaj zawsze proponujemy wymianę na części markowe i najwyższej jakości. Są to rolki prowadzące, napinacze, a także pompa wody. Tak powinniśmy postępować w przypadku każdej marki, w tym mercedesa. Chcemy w tym miejscu dać kierowcom kilka porad, wynikających z naszego doświadczenia. Dzięki nim unikniesz ryzyka uszkodzenia silnika.

Pamiętaj, że niezależnie od liczby przejechanych kilometrów, warto wymienić rozrząd co 5 – 7 lat.  Jak już wspominaliśmy wyżej, razem z rozrządem wymieniamy pozostałe elementy i korzystamy z najlepszych rozwiązań. Wraz z wymianą rozrządu eliminujemy wycieki oleju. Jeżeli kupujemy auto używane, to zawsze zlećmy wymianę rozrządu. Nawet jeśli poprzedni właściciel zapewnia o jego wymianie. W przypadku łańcucha cyklicznie kontrolujemy stan rozrządu, czyli naciąg, prowadnice, rolki. Jeśli doszło do usterki i w przypadku naprawy mamy ułatwiony dostęp do rozrządu, to dokonajmy jego wymiany.

Zapraszamy do kontroli stanu rozrządu w naszym warsztacie. W celu uzyskania informacji lub umówienia wizyty prosimy o kontakt z nami. Nasz warsztat PomPa znajduje się w Warszawie przy Alei Prymasa Tysiąclecia 60/62. Adres strony internetowej, gdzie zapoznasz się z zakresem usług i cennikiem, to www.warszatpompa.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *