OGÓLNE WARUNKI UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUG
przez Warsztat PomPa Sp. z o.o.
Spis treści
VII. Reklamacje z tytułu rękojmi 5
- Poufność i dane osobowe. 5
- Odpowiedzialność i obowiązki stron. 6
- Postanowienia odnoszące się do obrotu profesjonalnego. 6
XIII. Postanowienia końcowe. 7
Niniejsze Ogólne Warunki Umowy świadczenia Usług przez Warsztat PomPa Sp. z o.o. określają Usługi oraz zasady świadczenia tych Usług przez Usługodawcę na rzecz Klientów.
Ogólne Warunki Umowy o świadczenie Usług stanowią ogólne warunki umów, o których mowa w art. 384 ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.; dalej jako: „KC”) oraz zostały opracowane w wypełnieniu obowiązków wskazanych w art. 8 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm., dalej jako „uPrK”).
I. Definicje
Spółka
(także Usługodawca) |
podmiot świadczący Usługi – spółka Warsztat PomPa Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (01-424), Aleja Prymasa Tysiąclecia 58, numer KRS: 0000434375 |
Formularz zlecenia | Papierowy formularz dostępny w siedzibie Usługodawcy służący złożeniu Zlecenia na świadczenie Usług przez Usługodawcę na rzecz Klienta |
Konsument | Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową |
Klient
(także Usługobiorca) |
Podmiot będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę z Usługodawcą |
OWU | niniejszy dokument, Ogólne Warunki Umowy o świadczenie Usług przez Warsztat PomPa Sp. z o. o. |
Umowa | Umowa o świadczenie Usług zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Formularza zlecenia |
Usługi
|
Usługi świadczone przez Usługodawcę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej polegające w szczególności na konserwacji i naprawach pojazdów samochodowych oraz wszelkie usługi powiązane z przedmiotem działalności Usługodawcy |
Zlecenie | oświadczenie woli Klienta, którego złożenie prowadzi do zawarcia Umowy o świadczenie Usług |
II. Postanowienia ogólne
- Niniejsze OWU dotyczą korzystania z Usług świadczonych przez spółkę Warsztat PomPa Sp. z o.o. z siedzibą przy al. Prymasa Tysiąclecia 58, 01-424 Warszawa, numer KRS: 0000434375.
- Usługodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy Usługi będące wszelkimi usługami powiązanymi z konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych.
- W sprawach nieuregulowanych w OWU zastosowanie znajdą przepisy: KC, uPrK oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Niniejsze OWU stanowią załącznik do Formularza zlecenia oraz są jego integralną częścią.
III. Klient
- Klientem może zostać osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania oraz osoba prawna.
- Osobom fizycznym, które ukończyły 13. rok życia, zaś nie ukończyły 18 lat, może przysługiwać status Użytkownika w zakresie, w jakim mogą one nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- Dla celów uzyskania statusu Klienta niezbędne jest złożenie Zlecenia poprzez wypełnienie Formularza zlecenia dostępnego w formie papierowej w siedzibie Spółki przy użyciu następujących danych: opis pojazdu, dane Klienta, Zlecenie Klienta, stan pojazdu.
- Złożenie Zlecenia przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną, może być dokonane przez osobę, która jest umocowana do dokonywania w ich imieniu czynności związanych z korzystaniem ze świadczonych Usług przez Usługodawcę na rzecz Klienta oraz do wykonywania wszystkich praw i obowiązków Klienta. W tym celu osoba ta powinna wypełnić Formularz zlecenia przez podanie nazwy, pod którą podmiot ten zamierza występować, a także podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, pełną nazwę (firmę) podmiotu rejestrowanego oraz jego siedzibę.
- W celu złożenia Zlecenia przez Klienta dostępny jest jeden, następujący wariant:
- Klient wypełnia Formularz zlecenia oraz akceptuje OWU i niezbędne klauzule zgody stanowiące załącznik do Formularza zlecenia;
- z chwilą podpisania Formularza zlecenia przez Klienta i Usługodawcę dochodzi do zawarcia Umowy pomiędzy Klientem a Usługodawcą, na mocy której Usługodawca świadczy Usługi na warunkach określonych w OWU;
- Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, tj. do zakończenia świadczenia Usługi w ramach konkretnego Zlecenia.
- Jeżeli w procesie złożenia Zlecenia Klient podał swoje dane, które uległy zmianie, jest on zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Usługodawcy o ich zmianach na wskazany adres e-mail: [biuro@warsztatpompa.pl], drogą telefoniczną lub w siedzibie Usługodawcy.
IV. Usługi
- Usługodawca w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej świadczy Usługi polegające w szczególności na konserwacji i naprawie pojazdów samochodowych oraz wszelkie usługi powiązane z przedmiotem działalności Usługodawcy.
- Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców odbywa się na warunkach określonych w OWU.
- Świadczenie Usług określonych w niniejszym OWU przez Usługodawcę jest odpłatne, zaś jedynie poglądowy cennik Usług dostępny jest na stronie internetowej warsztatpompa.pl.
- Każdorazowo należność za wykonanie Zlecenia wskazana jest w fakturze wystawionej przez Usługodawcę.
V. Zawarcie Umowy
- Klient podpisując Zlecenie, przyjmuje ofertę świadczenia Usług na warunkach podanych w ich opisie oraz w OWU.
- Cena Usług widoczna na fakturze podana jest w walucie polskiego złotego (PLN) i obejmuje podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki. W przypadku powstania w trakcie wykonywania Zlecenia dodatkowych kosztów, uzgodnienia co do ich realizacji odbywać się będą drogą telefoniczną, email lub za pośrednictwem wiadomości tekstowych SMS. Wówczas ustalona wcześniej kwota nie obowiązuje.
- Usługodawca świadczy Usługi od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach pracy serwisu, tj. od 8:00 do 17:00. Zlecenia realizowane są według kolejności wpływu oraz zgodnie z terminem wskazanym w Zleceniu.
- Po złożeniu Zlecenia Usługodawca zachowuje oryginał Zlecenia, zaś Klient otrzymuje kopię uzupełnionego przez siebie Formularza zlecenia.
- Każda Umowa będzie potwierdzana fakturą, która zostanie również przekazana Klientowi lub paragonem fiskalnym.
VI. Płatności
- Po zakończeniu świadczenia Usługi w ramach konkretnego Zlecenia Usługodawca wystawia fakturę odnoszącą się do Zlecenia, wskazując termin jej płatności oraz odbioru przedmiotu Zlecenia.
- Do kwoty wskazanej na fakturze doliczony zostanie podatek VAT, w wysokości zgodnej z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
- Klient zobowiązany jest do uregulowania należności poprzez płatność gotówką w siedzibie Spółki, z wyłączeniem sytuacji gdy doszło do innych ustaleń i zostało to odnotowane na dokumencie Zlecenia.
- W przypadku niezachowania przez Klienta terminu zapłaty Usługodawca jest uprawniony do wysyłania Klientowi wezwania do zapłaty.
- Nieodebranie przedmiotu Zlecenia w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia wystawienia faktury wiąże się z naliczaniem dodatkowych opłat przez Usługodawcę w postaci opłaty za przechowanie przedmiotu Zlecenia w wysokości 50 zł (słownie: pęćdziesięciu złotych) netto za każdy rozpoczęty dzień przechowania po upływie terminu. Opłaty, o których mowa w niniejszym pkt, będą naliczone na podstawie odrębnej faktury.
- Postanowienia pkt 5 powyżej nie wyłączają możliwości oddania przez Usługodawcę przedmiotu Zlecenia na przechowanie podmiotowi trzeciemu trudniącemu się takimi usługami w ramach prowadzonej przez siebie działalności. W przypadku opisanym w zdaniu poprzedzającym obowiązują opłaty za przechowanie zgodnie ze stawką tego podmiotu.
VII. Reklamacje z tytułu rękojmi
- KC określa podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne.
- Zawiadomienia o wadach dotyczących świadczenia Usług w ramach konkretnego Zlecenia oraz zgłoszenia wybranego żądania należy dokonać elektronicznie na adres: [biuro@warsztatpompa.pl] lub pisemnie na adres: Aleja Prymasa Tysiąclecia 58, Warszawa (01-424).
- Wiadomość wysyłana zgodnie z pkt 2 powinna zawierać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe zgłaszającego wadę. Podane informacje będą służyły ułatwieniu oraz przyspieszeniu rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę.
- Usługodawca ustosunkuje się do przedstawionych żądań niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji będzie wysłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny wskazany przez niego sposób.
- W przypadku złożenia reklamacji przez Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem zgodnie z żądaniem. W związku z reklamacją Klienta będącego Konsumentem, Usługodawca pokrywa koszty związane z zaspokojeniem roszczeń Konsumentów w ramach rękojmi.
VIII. Gwarancja jakości
- Usługi świadczone przez Usługodawcę posiadają gwarancję obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Gwarancja udzielana jest na okres 3 (słownie: trzech) miesięcy, który rozpoczyna swój bieg od dnia odbioru przedmiotu Zlecenia z serwisu Usługodawcy.
- Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest faktura lub paragon fiskalny.
- Gwarancja udzielona przez Usługodawcę nie obejmuje przypadków, w których Klient samodzielnie dostarcza Usługodawcy części, podzespoły, zespoły lub inne funkcjonalne elementy niezbędne do wykonania Zlecenia.
IX. Poufność i dane osobowe
- Administratorem danych osobowych zbieranych dla potrzeb świadczenia Usług jest Warsztat PomPa Sp. z o.o. z siedzibą przy al. Prymasa Tysiąclecia 58, 01-424 Warszawa.
- Podanie danych osobowych wskazanych w rozdziale III jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu zlecenia świadczenia Usług przez Usługodawcę na rzecz Klienta.
- Administrator danych zapewnia realizację wymagań wynikających z ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych; (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.).
- Dane osobowe Klienta zbierane są w celu zawarcia i wykonania Umowy.
- Klientowi w każdym czasie przysługuje prawo dostępu, modyfikacji oraz usunięcia dotyczących go danych osobowych.
- Usługodawca zobowiązuje się ponadto do zachowania w poufności wszelkich informacji, do których Usługodawca uzyskał dostęp podczas świadczenia Usług.
- Usługodawca informuje, iż w celu zlecenia dodatkowych usług, podlegających dodatkowym, wcześniej nieuzgodnionym opłatom rozmowy telefoniczne będą nagrywane. W przypadku gdy Klient nie wyraża zgody na nagrywanie niezbędne jest potwierdzenie dodatkowego zlecenia drogą sms, e-mail lub w formie wypełnienia odrębnego Zlecenia Serwisowego.
X. Odpowiedzialność i obowiązki stron
- Usługodawca nie jest zobowiązany do świadczenia Usług na rzecz Klienta w czasie zajścia jednej z poniższych przyczyn aż do chwili jej odpadnięcia:
Działanie siły wyższej, która w szczególności obejmuje:
- wojny oraz inne działania zbrojne, inwazje, rozruchy czy akty sabotażu,
- rebelie, przewroty wojskowe czy cywilne, rewolucje, strajki, lock-out’y, powódź, pożar, huragan, trzęsienie ziemi i inne katastrofy naturalne, zmiany legislacyjne, decyzje organów władzy publicznej, niemożności przesyłania sygnałów w sieci telekomunikacyjnej, przerw w dostawach energii elektrycznej itd.
- Inne okoliczności lub działania osób, za których zaistnienie lub działanie odpowiedzialność ponosi Usługobiorca;
- Działania zawinionych przez osoby trzecie, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość części, podzespołów, zespołów lub innych funkcjonalnych elementów niezbędnych do wykonania Zlecenia samodzielnie dostarczonych przez Klienta.
- Działania Klientów w ramach korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę w wykonaniu Zlecenia powinny się odbywać w zgodzie z OWU, obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami. Za naruszenie postanowień OWU uważa się również działania lub zaniechania zmierzające do ich obejścia.
XI. Postanowienia odnoszące się do obrotu profesjonalnego
W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
- Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od każdej z Umów zawartych z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
- Usługodawca może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
- W celu zabezpieczenia terminowej zapłaty należności Klienta związanej ze Zleceniem na rzecz Usługodawcy, Klient ustanawia na pozostawionym w siedzibie Usługodawcy przedmiocie Zlecenia będącym rzeczą ruchomą prawo zastawu, do którego stosuje się odpowiednie przepisy KC. Usługodawca może skorzystać z prawa zastawu, o którym mowa w niniejszym punkcie, dopiero po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w wezwaniu do dobrowolnego spełnienia świadczenia.
XII. Zmiany OWU
- Usługodawca może zmienić OWU oraz formułę świadczonych Usług. Zmiana stanie się skuteczna w terminie wskazanym przez Usługodawcę, który nie może być krótszy niż 14 dni od momentu poinformowania i udostępnienia zmienionych OWU.
- OWU obowiązują w brzmieniu, które było aktualnie obowiązujące w dniu podpisania przez Klienta Formularza zlecenia.
- W razie zmiany OWU Klient zostanie powiadomiony o zakresie tych zmian i możliwości wypowiedzenia Umowy w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonanych zmianach poprzez wiadomość e-mail na adres e-mail wskazany w Formularzu zlecenia.
XIII. Postanowienia końcowe
- Klient może korzystać z następujących sposobów kontaktu z Usługodawcą:
- adres e-mail: [biuro@warsztatpompa.pl];
- numer telefonu: 22 666 25 52
- Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, tj. do zakończenia świadczenia Usługi w ramach konkretnego Zlecenia oraz wchodzi w życie z dniem podpisania Formularza zlecenia, którego świadczenie Usług dotyczy.
- W sprawach nieuregulowanych w OWU uzupełniająco stosuje się postanowienia KC.
- Prawem właściwym dla Umów jest prawo polskie.
- Wszelkie spory związane z Usługami świadczonymi przez Usługodawcę będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
Sądowe rozstrzyganie sporów
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.